뜨거운 전쟁 – 폭풍 / HOT WAR – Storm (2011)

TYPE : Interactive installation

MATERIAL : pc, projector, arduino, Wii nunchuck

SIZE : dimension variable

YEAR : 2011

뜨거운 전쟁 series는 현대 사회 구조를 격자(Grid)무늬로 기본 상정한 후 변형을 통하여 소통의 부재와 파위게임(Power Game)의 향연을 공간적 해석으로 작업하였다. 다양한 추상적 형태로 구현하고 행위자를 바다위에 떠있는 부표에 대입하여 놀이로서의 경계와 부유를 체험으로 참여하도록 하였다. 1탄 뜨거운 전쟁 – 폭풍은 nunchuck의 센서를 이용하여 적색구와 청색구가 완전히 합쳐질 경우 선 모양이 사라지도록 프로그래밍하여 ‘완전한 관계의 불합리성’을 나타내었다.

Hot War series to the modern social structure grid (Grid) pattern by default assumes the absence of communication and transformation, and pawi game (Power Game) was working with a feast of spatial analysis. In the form of abstract implementation of a variety of actors, and by assigning to buoys floating on the sea as a border and rich play experience were to participate. 1 shot hot war-storm of sensors using the nunchuck red sphere blue sphere if the line shape is combined to disappear completely by programming the “complete absurdity of the relationship ‘, respectively.

interactive view _1
install view
set up view